Românii la teatru

Am fost de curând la teatrul Metropolis, unde am văzut spectacolul “O scrisoare pierdută”. Spre ruşinea mea, nu îl văzusem, deşi îl ştiam aproape pe de rost. Dar m-am bucurat că am ajuns să îl văd, mai ales că tinerii actori au jucat impecabil.

Totuşi, nu despre spectacol vreau să vă povestesc, ci despre comportamentul românilor la teatru. În primul rând, toţi au venit îmbrăcaţi adecvat, ceea ce am apreciat. Dar (pentru că mereu există un “dar”) unii dintre ei se credeau la film. Vorbeau în timp ce spectacolul se juca! Măi, nene, măi… Oamenii ăia te aud. Actorii trebuie să se concentreze să îşi spună replicile. Nu vii tu, om plimbat prin cinema-urile mall-urilor, să te apuci să vorbeşti cu voce tare. Nu se face!

La un moment dat, a fost o pauză de 10 minute, în care trei sferturi din sală a ieşit să fumeze. Nu asta e problema, ci faptul că în altă sală se juca un alt spectacol. Şi uite-i pe vecinii mei de scaune de teatru cum urlă ca apucaţii, comentând piesa. O angajată a teatrului ţinea o pancartă pe care scria mare: “Linişte, vă rugăm! În sala mică se joacă o piesă.”. Fata asta era privită ca un stâlp de telegraf. Cum e privit un stâlp de telegraf? Simplu: nu îl priveşti, te fereşti de el.

Un alt angajat s-a apropiat de oamenii gălăgioşi şi le-a şoptit să vorbească mai încet.

“-Ce zice ăsta?”, întreabă o pisi.

“-Cică să vorbim mai încet. Şi cum spuneam…”, răspunde iubitul lui pisi.

Menţionez că volumul vocii celor doi era, în continuare, la fel de mare ca nesimţirea din ei.

M-am mai plimbat prin teatre şi am observat că asta e principala problemă a unora: le place să se audă vorbind. Dacă îţi iubeşti vocea atât de mult încât e muzică pentru urechile tale, înregistrează-te şi dă-i play înregistrării înainte să adormi. Altfel, poţi să taci când contextul ţi-o cere, eu nu ascult acelaşi gen de muzică.

P.S.: Felicitări, actorilor (Nicoleta Hâncu, George Costin, Sorin Miron, Andrei Huțuleac, Adrian Nicolae, Alexandru Pavel samd)! Aţi făcut o treabă superbă!

Leave a Reply

