Animale la închisoare

Am fost de două ori în viaţa asta la Zoo şi o singură dată la circ şi mi-a ajuns. Nu voi mai merge niciodată. Dacă merg, am impresia că susţin ca animalele să fie chinuite după gratii. Da, ce contează pentru o Grădină Zoologică sau pentru un circ faptul că nu mă duc eu? Nu prea contează. Dar azi sunt eu, mâine va mai renunţa cineva, poimâine alte două persoane şi tot aşa.

Animalele nu sunt făcute ca să stea la închisoare. Ce rău ne-au făcut ele nouă pentru a le pune după gratii? Dacă le-ai vedea în mediul lor natural, atunci ar fi ceva special. Atunci poţi zice “Băi, am văzut un elefant! Foarte şmecher!”. Da, frate, atunci ar fi foarte şmecher. Până atunci, te poţi duce la Zoo ca să te întorci cu inima frântă.

Iar la circ e şi mai rau… Caii, câinii, tigrii, elefanţii, urşii ăia de se dau peste cap pentru tine, trec prin foc şi fac tumbe cu mingea ca să te amuze, au foarte multe ore de bătaie în spate. Nu muncă! Bătaie cu băţul, cu biciul, înfometare şi locuit în cuşti mult prea mici pentru ei. Iar tu plăteşti pentru asta. Circul cu acrobaţi, clovni ş.a.m.d. e altceva. Dar asta cu animale e… măi, chiar e heartbreaking!

Ai văzut vreun animal care să sufere până la lacrimi pentru că e închis? Am văzut eu acum! Uită-te şi tu la video-ul ăsta. Dacă asta nu te face să renunţi la Zoo şi circ, alte argumente nu mai am.

Leave a Reply

