Socializarea secolului 21

Povestea numărul 1

Mega Image. Doi adolescenţi, fată şi băiat, maximum 16 ani.

El: – Zi, fă! Zi, fă, ce ai! Mă enervezi, în morţii tăi! Ce-i cu figurile astea? Te-am scos afară cu mine şi cu băieţii şi taci ca muta. Ce nu-ţi convine?

Ea: – N-am nimic… (şoptind).

El: -Să moară mă-ta? Să moară sor-ta? Zi, fă, să moară familia ta! Nu te înţeleg, să moară mama! Că nu te scot afară, nu e bine. Că te scot, taci ca muta.

Precizez că el urla, îl auzea tot magazinul. Nu erau de etnie romă, dacă asta credeaţi din limbaj. Era doar un băieţaş de cartier, probabil mare fan al filmelor thriller cu multe morţi, cu un vocabular limitat. “Fă” şi “morţii” nu o fac pe fătuca aia să te iubească, cocalar cu şapcă de rapper ce eşti! Fetiţo, dacă îţi plac “băieţii răi”, breaking news! Ăla nu e un bad boy. Ăla e doar puşti cu caracter demn de o pubelă.

 

Povestea numărul 2

Hotel Orizont Predeal. Zona de spa şi piscină. Un el şi o ea stau pe câte un şezlong, lângă jacuzzi, cu telefoanele în mână. Singura interacţiune pe care o au este atunci când unul dintre ei găseşte ceva funny pe net, îi arată şi celuilalt şi râd amândoi. Atât. Nu au vorbit deloc până au plecat.

Nu înţeleg genul ăsta de socializare. Nu aveţi nimic de vorbit între voi? Păi, e cam trist. Relaţiile de genul ăsta sunt doar de confort, fără prea multe sentimente implicate, zic eu. Aici se ajunge, la a sta lângă persoana iubită, verificând feed-ul de Facebook şi Instagram? În curând, oamenii care vor vorbi între ei vor fi un fel hipsteri, hipioţi romantici sau oameni care “nu înţeleg” evoluţia.

Pentru mine, evoluţia e socializarea face-to-face cu o persoană. Asta e singura care contează. Restul… e o minciună virtuală.

One thought on “Socializarea secolului 21

  1. Niciodata nu mi-au placut oamenii care stau pe telefon cu zecile de minute. Verifici una-alta, un minut, doua, dar daca ai ales sa iesim, hai sa vorbim, sa ne simtim bine. Si chiar daca e vorba de munca, lasa munca, e timpul tau liber, ai ales sa-l petreci cu mine… sau?

    De primul specimen n-am ce sa spun, pentru ca mi-e scarba.

    Like

Leave a Reply

