Obama Omul

De ce îl ador pe Barack Obama? Pe Barack Obama omul, nu președintele. De-a lungul anilor i-am urmărit acțiunile și povestea. Ce-i drept, m-au interesat foarte puțin acțiunile lui ca președinte. Nu de alta, dar de aici e foarte greu să îmi dau seama dacă deciziile lui, în calitate de lider al Statelor Unite ale Americii, sunt bune pentru cetățeni. În schimb, am preferat să îl observ pe om.

Dintr-o țară în care nu ne salutăm nici măcar vecinii, darămite pe omul de serviciu de la scara blocului, l-am văzut pe Barack Obama care saluta un om de serviciu de la Casa Albă.

obama2

Dintr-o țară în care demnitarii ies la restaurante scumpe și departe de ochii cetățenilor, am vazut un președinte care ia masa la un fast food.

obama-11

Dintr-o țară în care politicienii sunt prieteni doar pentru că își cunosc unii altora secretele, i-am văzut pe Barack Obama și Joe Biden.

barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-58-5763e3d9bdfc7__880

Dintr-o țară în care fiicele președintelui apar constant în presa de cancan cu iubiți nepotriviți, operații estetice și achiziții de lux, le-am văzut pe modestele și normalele Sasha și Malia.

sasha-malia-obama

Dintr-o țară în care zeci de femei sunt bătute zilnic de bărbații de lângă ele, l-am văzut pe președintele Statelor Unite ale Americii care își iubește soția, o apreciază, îi mulțumește cu fiecare ocazie și nu are nicio jenă să arate toate astea.

obama-45obama-15barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-54-5763e3d1b73f6__880barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-2-5763e35dc04fd__880

Dintr-o țară în care copiii lipsesc de la ore ca să își bea cafeaua la colțul școlii, am văzut cum Sasha a lipsit de la ultimul discurs al tatălui său, în calitate de președinte, pentru că avea de învățat pentru un examen.

V-am spus că o ador și pe Michelle? La ultimul ei discurs, în calitate de Primă Doamnă, a fost înconjurată de profesori. Până la final acestuia, toți au plâns datorită cuvintelor ei, ea a plâns. Asta am văzut dintr-o țară în care profesorii plâng la final de lună, când iau salariul, își fac socotelile și își dau seama că ies pe minus.

Dintr-o țară în care politicienii evită să intre în contact cu cetățenii, am văzut un președinte care a ieșit la pizza cu oamenii care i-au scris scrisori.

barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-135-5763e48157f04__880

Dintr-o țară în care politicienii sunt burdușiți de fripturi, am văzut un președinte care joacă baschet. Cu angajații săi.

barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-36-5763e3aa0ad4b__880

Dintr-o țară în care ne uităm copiii în fața televizoarelor, tabletelor și telefoanelor, am văzut un om care se joacă alături de copiii angajaților prin Casa Albă. Copiii angajaților săi, da?

obama-23barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-162-5763f0e9439b2__880barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-140-5763e48acde23__880barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-95-5763e42ab608d__880

Dintr-o țară în care nu dăm doi bani pe poliție, dar păi pe armată, am văzut o Primă Doamnă care a organizat o petrecere de Crăciun, la Casa Albă, pentru soțiile și copiii soldaților plecați pe front.

michelle-obama-military-families-white-house-2016

Dintr-o țară în care femeia trebuie să stea la cratiță, am văzut un președinte negru susținând-o pe Hillary Clinton la alegerile din 2016 din State. Și aici voi completa cu o replica auzită la noi, în România: “După ce că a fost președinte negru, acum vreți și președinte femeie??? Lasă, domne, să fie un președinte normal.”

Pentru că aici, a fi negru sau femeie e anormal.

Dintr-o țară de oameni bățoși, hateri, disperați să arate cât mai bine la suprafață, l-am văzut pe președintele SUA cu cămașa cu mânecile suflecate, care se târa pe jos pentru a se juca cu animalele sale de companie sau copiii angajaților, dansa, râdea, își săruta soția, făcea glume, citea Tweet-uri răutacioase despre el.

De aici, din România, l-am văzut pe omul cool Barack Obama, am văzut un model de femeie, pe Michelle Obama și pe fiicele lor modeste, Malia și Sasha.

barack-obama-photographer-pete-souza-white-house-151-5763e4a1475ba__880

D-asta îmi va fi dor de ei.

Leave a Reply

